
Probleme de calitate a apei calde menajere. Cauze și soluții
Asigurarea calității a apei calde menajere poate fi o provocare pentru unele blocuri locative. Problemele de calitate pot apărea din două motive:
- Intervențiile neautorizate în sistemul intern al blocului
- Distanța de la blocul locativ până la Punctul Termic Central – locul unde este preparată apa caldă menajeră.
În cazul intervențiilor neautorizate cel mai des apare fenomenul „schimbului de fluide” sau mai simplu este vorba de pătrunderea apei potabile reci în conductele de alimentare cu apă caldă menajeră.
Amestecul de apă caldă cu apă potabilă rece poate apărea din cauza:
- Dereglării unor malaxoare în apartamente,
- Instalării unor încălzitoare de apă electrice (boilere) fără clapete de sens
- Instalarea incorectă a cazanelor murale
În al doilea caz, când ACM se prepară în Punctul Termic Central, amplasat la o distanță mai mare de la bloc, iar consumul de apă caldă este minim sau lipsește , temperatura apei cade scade sub 50℃, respectiv, apare necesitatea de a scurge o cantitate suplimentară de apă.
Așadar, dacă vă confruntați cu una din situațiile menționate mai sus, dumneavoastră trebuie să:
- Depuneți o Cerere la Administratorul blocului. Apropo, dacă nu cunoașteți datele de contact ale acestuia le puteți găsi la link-ul de mai jos
- Gestionarul fondului locativ în atribuțiile căruia intră deservirea şi exploatarea sistemului intern de alimentare cu apă caldă menajeră va trebui să inspecteze toate apartamentele pentru depistarea şi înlăturarea intervențiilor neautorizate în sistemul interior de alimentare cu apă caldă menajeră.
Nu în cele din urmă, în cazul în care problema dvs așa și nu a fost soluționată, Grupul Control al Calității din cadrul Termoelectrica este dispus să vă asigure cu tot suportul necesar pentru soluționarea problemei de calitate cu care vă confruntați.
Vă mulțumesc pentru atenție!