Invitație de participare la consultarea pieței publice privind achiziționarea serviciilor de consultanță pentru suportul Unității de Implementare a Proiectelor
Fond
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare acordă finanțare Republicii Moldova pentru modernizarea sistemului de termoficare din gestiunea „Termoelectrica” S.A. în beneficiul consumatorilor orașului Chișinău.
Chișinău este cel mai mare oraș și capitala Republicii Moldova. Are o populație de ~800.000 de locuitori, reprezentând aproape o treime din populația totală a țării. Clientul, „Termoelectrica” S.A. este o companie deținută în întregime de stat și oferă servicii de termoficare în oraș. Este un important producător de energie electrică din Moldova și cel mai mare furnizor de energie termică din țară. Operează cu două centrale de cogenerare, două centrale electrice cu termoficare, o centrală termică modulară pe biomasă și 19 centrale termice suburbane. Clientul are cca 1.800 de angajați și deservește 4.400 de clădiri sau ~500.000 de consumatori, ceea ce reprezintă peste 60% din populația Chișinăului.
Servicii
Clientul intenționează să liciteze servicii de consultanță pentru Unitatea de Implementare a Proiectelor (UIP), finanțate din fonduri de grant de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Lansarea licitației este planificată în noiembrie 2025. Acest exercițiu de achiziții publice se va desfășura prin intermediul Portalului pentru achiziții publice electronice a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (în continuare: „BERD”/ ECEPP) sau „Banca”. În calitate de parte a activităților pregătitoare, „Termoelectrica” S.A. va organiza o consultare preliminară de piață în octombrie 2025.
Contractul pentru furnizarea serviciilor de consultanță va avea drept scop acordarea asistenței pentru implementarea proiectului (inclusiv sisteme de management financiar și de proiect, sisteme de management de mediu, eficiență energetică, sănătate, siguranță și partea socială, pregătirea documentelor de licitație, evaluare).
Serviciile din cadrul misiunii sunt divizate în două faze consecutive care cuprind următoarele atribuții principale:
- Faza I: pregătirea raportului inițial, colectarea datelor pentru stabilirea listei clădirilor care vor fi incluse în proiect (inclusiv studii structurale, audituri energetice și sondaje ale rezidenților), elaborarea cerințelor angajatorilor (inclusiv documentația de proiectare detaliată) pentru clădirile selectate, studiu de piață al potențialilor participanți la procesul de licitație, documentele de licitație și desfășurarea activităților de achiziție pentru componentele care urmează să fie finanțate în cadrul proiectului, astfel precum sunt definite în instalația de achiziții inclusă în anexa 1 la prezentul mandat;
- Faza a II-a: administrarea contractelor, monitorizarea supravegherii execuției lucrărilor și livrarea bunurilor, raportul final de monitorizare și verificare a clădirilor și raportarea privind conformitatea cu cerințele de mediu și sociale de performanță a proiectului și cerințele de eficiență energetică, în corespundere cu cele descrise în prezentul ToR și obligațiile de raportare ale Clientului către BERD în conformitate cu Documentele de finanțare.
Încasările proiectului vor finanța măsuri legate de cerere:
- Măsuri de eficiență energetică în clădirile rezidențiale pilot
- Construcția de rețele orizontale în clădiri;
- Furnizarea și instalarea de stații individuale de încălzire în clădiri („IHS”);
- Reabilitarea unor secțiuni selectate ale rețelei de distribuție DH;
- Construcția unei noi stații de pompare.
Consultări de piață
Proiectul de termeni de referința pentru această misiune (anexa 1 la prezenta invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-1-TORs-PIU-SUPPORT-CDHP-rev-2_0-draft-RO.docx.
Proiectul de criterii de eligibilitate și calificare pentru această misiune (Anexa 2 la această invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-2-Eligibility-and-Qualification-Criteria-draft-RO.docx.
Chestionarul de consultare a pieței (anexa 3 la prezenta invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-3-Market-Consultations-Questionnaire-RO.docx.
În strânsă cooperare cu Banca, Clientul efectuează consultări de piață cu potențiali consultanți pentru a dezvolta o strategie optimă de achiziții și implementare pentru Proiect. Scopul principal constă în evaluarea disponibilității consultanților imediați și potențiali, de a testa riscurile pieței în contextul situației actuale. Evenimentul va oferi companiilor interesate oportunitatea de a oferi feedback și de a-și exprima orice eventuală percepție sceptică sau neclaritate.
Toate achizițiile pentru proiect vor fi supuse prevederilor politicilor și regulilor BERD privind achizițiile publice (Rev. mai 2022, https://www.ebrd.com/procurement/project-procurement/policies-guidelines.html
Vă invităm să consultați documentele incluse în anexele 1-2, să completați și să retrimiteți chestionarul din anexa 3. De asemenea, vă solicităm respectuos să ne expediați întrebările sau comentariile Dumneavoastră înainte de consultarea planificată a pieței (dacă doriți să păstrați confidențialitatea acestor întrebări și comentarii) sau vă rugăm să participați la eveniment și să vă împărtășiți opiniile referitor la următoarea întrevedere.
De asemenea, vă solicităm să menționați dacă vreuna dintre următoarele condiții reprezintă un impediment în procesul de participare a companiei Dumneavoastră sau dacă aveți nevoie de modificări ale termenilor licitației pentru a o face mai atractivă pentru participare.
Pentru întrebări suplimentare, le puteți adresa în scris la adresa de e-mail: sturhetcaia.olga@termoelectrica.md până la 26 octombrie 2025. Concomitent, vă invităm să participați la întrunirea on-line, care va avea loc în data de 27 octombrie 2025, ora 13:00 GMT (Chișinău: ora 15:00). Linkul de acces pentru participarea la ședința on-line va fi trimis separat la adresa de e-mail expediată Clientului de către compania interesată.
Menționăm că la întâlnire vor participa, de asemenea, reprezentanți ai Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Anexe:
Anexa 1 – Mandatul (versiunea proiectului)
Anexa 2 – Cerințe de eligibilitate și calificare (versiune proiect)
Anexa 3 – Chestionar privind consultările de piață
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Invitation to participate in public market consultation for procurement of consultancy services for Project Implementation Unit Support
Background
The European Bank for Reconstruction and Development (“EBRD” or “the Bank”) is considering providing financing to the Republic of Moldova to modernise the district heating (“DH”) system (the “Project”) operated by Termoelectrica JSC (the “Client”) for the benefit of the City of Chisinau (the “City”).
The City is the largest city and the capital of the Republic of Moldova. It has a population of ~800,000, representing nearly one-third of the total population of the country. The Client, a wholly state-owned company provides district heating (“DH”) services in the City. It is a major electricity producer in Moldova and the largest supplier of thermal energy in the country. It operates two combined heat and power (“CHP”) plants, two large heat-only plants, one modular biomass heat plant and 19 suburban heating plants. The Client employs 1,800 staff and serves 4,400 buildings or ~500,000 consumers, over 60 per cent of Chisinau’s population.
Services
The Client intends to tender Project Implementation Unit (PIU) Support Consultancy Services financed out of Grant funds from European Bank for Reconstruction and Development (EBRD). The tender launch is planned in November 2025. This procurement exercise will be conducted using the EBRD Client E- Procurement Portal (ECEPP). As part of the preparatory activities the Client will hold a preliminary market consultation in October 2025.
The Contract for provision of consultancy services will aim to assist in implementation of the Project (incl. project and financial management systems, environmental, energy efficiency, health and safety and social management systems, preparation of tender documents, evaluation).
The services under the Assignment are split into two consecutive phases comprising the following main tasks:
In Phase-I: preparation Inception report, data collection for establishing the list of buildings that will be included in the Project (including structural survey and energy audits, and survey of the residents) and the development of the Employers Requirements (including the detailed design documentation) for the selected buildings, market survey of the prospective participants in the tendering process, Tender Documents and conducting procurement activities for the components to be financed under the Project as defined in the Procurement Plant included in Annex 1 to this TOR;
In Phase-II: Contracts administration, monitoring of supervision of the performance of works execution and delivery of goods, final monitoring and verification report for buildings and reporting on compliance with environmental and social Project performance requirements and energy efficiency requirements as described in this ToR and the Client’s reporting obligations to the EBRD in accordance with the Financing Documents.
The project proceeds will finance demand side measures:
- Energy efficiency measures in the pilot residential buildings
- Construction of horizontal networks in buildings;
- Supply and installation of individual heating sub-stations in buildings (“IHS”);
- Rehabilitation of selected sections of the DH distribution network; and
- Construction of a new pumping station.
Market consultations
Draft terms of reference for this assignment (Annex 1 to this invitation) are available at the following link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-1-TORs-PIU-SUPPORT-CDHP-rev-2_0-draft-EN.docx.
Draft Eligibility and Qualification Criteria for this assignment (Annex 2 to this invitation) are available at the following link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-2-Eligibility-and-Qualification-Criteria-draft-EN.docx.
Market consultation Questionnaire (Annex 3 to this invitation) is available at the following link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-3-Market-Consultations-Questionnaire-EN.docx.
In close cooperation with the Bank, the Client is carrying out market consultations with prospective consultants to develop an optimal procurement and implementation strategy(ies) for the Project. The main purpose of the event is to assess the immediate and prospective consultants’ availability and test the risk appetite of the market in the context of the current situation in the region. The event will give the opportunity to interested companies to provide feedback and voice any concerns they may have.
All procurement for the Project shall be subject to the provisions of the EBRD Procurement Policies and Rules (Rev. May 2022, https://www.ebrd.com/procurement/project-procurement/policies-guidelines.html
Please review the documents provided in Annexes 1-2 and fill in and return the Questionnaire in Annex 3. Also, you are invited to send us your questions or comments prior to the planned market consultation (if you wish to keep those questions and comments confidential) or please attend the event and share your thoughts on the upcoming call.
Also, be sure to indicate whether you consider any of the following conditions to be a barrier to your company’s participation, or whether you require any changes to the terms of the tender to make it more attractive for your participation.
You can send your questions in writing to e-mail: sturhetcaia.olga@termoelectrica.md until 26 October 2025, and also take part in the online meeting, which will be held on 27 October 2025 at 13:00 GMT (at 15:00 Chisinau time). The link to the meeting will be sent separately to the email address provided to Client by the interested company.
Representatives of the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) will also take part in the meeting.
Annexes:
Annex 1 – Terms of reference (draft version)
Annex 2 – Eligibility and Qualification Requirements (draft version)
Annex 3 – Market Consultations Questionnaire
