Precizările Termoelectrica cu privire la o știre realizată de TV8

Precizările Termoelectrica cu privire la o știre realizată de TV8

Termoelectrica vine cu mai multe precizări cu privire la știrea realizată de postul TV8  – „O femeie din sectorul Botanica plătește lunar peste 1000 de lei pentru căldură, dar caloriferele sunt reci” și preluată de unele portaluri media.

Până în prezent, Termoelectrica  nu a recepționat nicio sesizare cu privire la calitatea serviciilor de termoficare de la locatara blocului locativ din str. Independenței, 48 .

În cadrul discuțiilor cu Gestionarul Fondului  Locativ, acesta ne-a comunicat faptul că, vineri, 12 martie, a recepționat de la această adresă o sesizare cu privire la calitatea serviciilor de termoficare, iar în aceeași zi a mers la fața locului.

În urma verificărilor, lăcătușii ÎMGFL 5 au depistat faptul că debitul agentului termic era insuficient,  acesta fiind redus de către responsabilul de contor, fără a duce cont de doleanțele tuturor locatarilor, ceea ce a condus la livrarea necalitativă a energiei termice pentru acest apartament.

Potrivit GFL, lăcătușii au majorat debitele agentului termic, iar problema a fost înlăturată, fapt confirmat și de locatară în acel moment, iar alte probleme de calitate nemaifiind raportate ulterior.

Pe parcursul zilei de azi, o echipă formată din specialiști de la Termoelectrica și GFL au mers la fața locului pentru a verifica suplimentar acest caz, unde au constatat următoarele:

  • Proprietarul apartamentului a efectuat modificări neautorizate în sistemul ingineresc de alimentare cu căldură, utilizând echipamente neconforme, ceea ce a condus la repartizarea necalitativă a agentului termic în sistem. Mai exact, caloriferul de la bucătărie a fost mutat la balcon, iar conductele de conexiune dintre calorifer și coloană sunt de dimensiuni mai mici decât cele prevăzute de proiectul tehnic;
  • Balconul este neizolat termic, cu pereți subțiri și geamuri deteriorate, ceea ce provoacă scurgeri de căldură și apariția mucegaiului pe perete;
  • Temperatura caloriferelor din apartamentul respectiv erau conform normativelor în vigoare;
  • Termoelectrica livrează agentul termic până la branșamentul blocului conform normativelor în vigoare, iar careva abateri nu au fost depistate.

În cadrul vizitei, reprezentanții GFL împreună cu cei de la Termoelectrica au întocmit un act de constatare în care au recomandat locatarei să înlăture neconformitățile depistate.

Menționăm că Termoelectrica asigură furnizarea calitativă a energiei termice până la branșamentul clădirii (punctul de conectare), iar sistemul  ingineresc de încălzire intrabloc este administrat de locatari, prin intermediul administratorul/gestionarului fondului locativ.

Chiar și așa, de fiecare dată când parvin în adresa furnizorului sesizări legate de sistemul de încălzire intrabloc, echipele de intervenție ale Termoelectrica se implică și oferă suport permanent gestionarului fondului locativ pentru a înlătura problemele/defecțiunile raportate.

Pe această cale, îndemnăm toți consumatorii să raporteze nu doar GFL dar și întreprinderii Termoelectrica problemele de calitate a serviciilor de termoficare cu care se confruntă, utilizând următoarele canale:

Centrul de apel – 1300 și 022 447 447;

Pagina de Facebook a companiei – Termoelectrica S.A.;

Aplicația Viber: 069-444-144 (disponibil pentru text, imagini foto și video) pentru raportarea problemelor tehnice.

Comandă apel gratuit

Centrul de Apel 1300

Serviciul disponibil:
Luni-Vineri: 08:00 - 17:00
FĂRĂ PAUZĂ DE MASĂ